Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
· Wniosek o wpis, zmianę lub wykreślenie z rejestru oraz wymagane dokumenty składa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
· Wniosek podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
I. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Prezydent Miasta Częstochowy.
II. Wniosek o wpis do rejestru wraz z załącznikami składany jest za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Wniosek zawiera:
· w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu,
· numer NIP i REGON podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy,
· decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, decyzję w przypadku żłobków lub opinię w przypadku klubów dziecięcych potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno-lokalowych,
· w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
· oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy,
· w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL,
· informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego,
· adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego,
· informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki,
· wysokość opłaty w żłobku lub klubie dziecięcym.
III. Wpis do rejestru podlega opłacie.
· Opłatęw wysokości 200,00 zł można uiścić :
- w kasie Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13 lub przelewem na konto:
Bank Handlowy w Warszawie 56 1030 1104 0000 0000 9325 1003
IV.Po dokonaniu wpisu do rejestru podmiot otrzymuje zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Prezydenta Miasta Częstochowy
V. Prezydent Miasta Częstochowy odmawia wpisu do rejestru w przypadku gdy:
· podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięco,
· wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,
VI.Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
· złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie,
· nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
· przekazanie we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym,
· wydanie prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
VII. Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych składa się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
VIII. Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
Mapa żłobków i klubów dziecięcych pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/mapa-zlobkow-i-klubow-dzieciecych
Szczegółowe informacje można uzyskać w Wydziale Zdrowia Urzędu Miasta Częstochowy ul. Śląska 11/13 tel. 34/3707613, 34/3707683