Prawa pacjenta
Pacjencie, czy znasz swoje prawa?
Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
- Świadczeń zdrowotnych,
- Informacji o swoim stanie zdrowia,
- Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem,
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
- Poszanowania intymności i godności,
- Dokumentacji medycznej,
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
- Opieki duszpasterskiej,
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń.
Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 - 21.00)
połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora): 22 833-08-85; 22 635-59-96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel. 22 532 82 50; fax: 22 833 08 86;
sekretariat@bpp.gov.pl; www.bpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.